تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1399 - 12:13
کد خبر : 77412

نوبت گیری سه هزار پیش دبستانی در گیلان برای سنجش سلامت

نوبت گیری سه هزار پیش دبستانی در گیلان برای سنجش سلامت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: تاکنون نوبت گیری حدود سه هزار پیش دبستانی برای تحت پوشش قرار گرفتن طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی انجام شده است. رقیه کریمی روز یکشنبه افزود: با اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی از نوزدهم مهرماه در گیلان این تعداد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: تاکنون نوبت گیری حدود سه هزار پیش دبستانی برای تحت پوشش قرار گرفتن طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی انجام شده است.

رقیه کریمی روز یکشنبه افزود: با اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی از نوزدهم مهرماه در گیلان این تعداد نوبت دهی انجام شده و از این تعداد تاکنون حدود ۷۰۰ نفر تحت سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کار نوبت گیری و سنجش پیش دبستانی ها در استان گیلان ادامه دارد، اظهار داشت: این طرح از نوزدهم مهرماه در هشت پایگاه شامل ناحیه یک و دو رشت، بندرانزلی، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، املش و حویق به اجرا درآمده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به سنجش روزانه ۲۰ پیش دبستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در این استان خاطر نشان کرد: هم اکنون جزو استان های برتر کشور در اجرای طرح سنجش پیش دبستانی ها هستیم.

کریمی با اشاره به اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن پیش دبستانی ها در طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی مانند نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: اگر مشکلات پیش دبستانی و نوآموزان در اجرای این طرح به موقع تشخیص داده شود با مداخلات زودهنگام می توان از بسیاری مشکلات آموزشی آنان پیشگیری کرد.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها است.

اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی هر ساله همزمان در تابستان برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس اجرای این طرح جدا از هم در نظر گرفته شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.